Hår tips

Eftersom jag alltid har tyckt om att hålla på me hår osv tänkte jag dela av mig me lite tips till er när jag ändå inte har något bättre för mig ;)

~ Om du använder silvershampo, låt det sitta i en halvtimme i fuktigt hår en gång i veckan. Ger bättre resultat.

~ Kamma aldrig blött hår. Bland de värsta du kan göra är att kamma medans du fönar.

~ Använd alltid värmeskydd när du fönar/plattar. Men om du vill ha volym tynger det ner väldigt mkt, då kan du låta lite balsam sitta kvar i topparna ist. (föna håret upp o ner så får du oxå mer volym).

~ Om du inte hinner tvätta håret någon dag och inte vill överkonsumera hårspray (som jag brukar) så kan du alltid ha litelite mjöl i hårbotten, vips så ser det inte lika fett ut.

~ Vill du att håret ska se ljusare ut? använd shampo två gånger. Ger lite resultat allafall. Egentligen ska man bara tvätta håret två gr i veckan me lite shampo, men jag skulle aldrig klara det. Det sliter minst.

~ Sist men inte minst tänkte jag bara säga att klippa topparna gör inte att håret växer snabbare. Men värme gör att håret växer mkt snabbare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0