make up bitch.

Jag tycker de är fint me smink, man behöver inte ha lika mkt som jag har. Jag vet att jag har mycket men det är en smaksak. Alla tycker olika men att säga att naturligast är vackrast är bullshit, men som sagt det är en smaksak.

Hur jag sminkar mig & det som finns i min neccesär.

Först tar jag den här krämen, den ska förhindra glanshet, vet inte om den hjäper? men billig o funkar bra allafall.

Steg nr ett när de kmr till sminket är foundation som jag tar i hela ansiket me fingrarna, om jag har pengar (haha jag vet hur de låter) så tar jag två lager eftersom jag har så dålig hy (en ond cirkel). Använder bara dom här foundations, men inte sammtidigt dåra.


Ögonen börjar jag me att dra ett sträck längst in vid övre ögonfranskanten me svart kajal från lancome (den lilla svarta), den är skitbra! Sen tar jag vit kajal från hm som duger, längst in vid ögon kanten.

Sen tar jag min kära brunpuder som är från hm och är skitbra, billigt o håller länge. Tar de me en stor borste o lägger på kinderna o borstar ut de i hela fejan.

Efter de börjar jag me de som alla klagar på att jag tar för mkt, mascara! Men jag tycker de är snyggt o trivs me de, dessutom har jag så långa ögonfransar o är så blek så det syns mer då. Jag vet att det är många men använder såklart inte alla varje dag, dom jag alltid har är isadora(grått lock), max factor 2000 calorie och lancome definicils som e klart bäst! Sen är de bara lägga på lager på lager efter vad man tycker är snyggt. Sen är de två som är slut som jag använder o separerar ögonfransarna me i slutet.
 
På läpparna har jag ett väldigt rosa läppstift från mac (jag köpste de före alla fjortis bloggare när jag var i NY -.-') o sedan ett läppglans från hm som jag blandar de me.

Sist men inte minst så har jag min favorit, mitt true match puder. Hindrar all blanket osv, går aldrig utan det. Bäst! o avslutar de hela me lite solpuder till, thihi.


And some day ska jag börja använda ögonbryns penna, men jag är så ovan lixom.

PUSS BABES!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0